juli 16, 2014

Vadderingen på plats på liggdelen, nästan färdigt babynest...

Liggdelen i babynestet är nu klar. Kantbandet är på plats i nederkant och kanaler för att hålla vadderingen på plats är sydda.
Det var tur att jag köpte den där övermatningsfoten från Kina i våras (för tweed och skinnväskan), annars hade det varit omöjligt att sy kanalerna genom all vadd och tyg. Symaskinen hade klarat det, men inte frammatningen. Nu förstår jag hur quiltare har det när de syr sina vadderade lager av grejor.

Kvar är att stoppa in stoppningen i fickan runt om, men det får jag överlåta på min fru då jag inte kommer in med handen och armen mer än cirka 15 cm. Litet smalare och gracilare armkraft behövs i det här läget.


2 kommentarer:

  1. Så den snorbilliga pressarfoten funkar bra alltså? Har funderat på att köpa en, men priset känns för bra för att vara sant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den funkar superbt, med tanke på priset är det ett fantastiskt klipp. Den är litet smäckig, men några år skall den allt hålla och göra tjänst.
      EH

      Radera